Dziennie ¾ koszyków na całym świecie zostaje porzucanych przez klientów w sklepach internetowych. Często niewielkim nakładem czasowym możemy zmniejszyć ilość porzuceń koszyka nawet o kilkanaście procent, co z kolei przełoży się na wzrost obrotów w sklepie internetowym .
Powody porzuceń koszyka wg badania Baymard Institute:
- 55% Za wysokie koszty dodatkowe (np. dostawa)
- 34% Wymagane założenia konta
- 26% Za długi, za skomplikowany proces zakupowy
- 21% Niewidoczne całkowite koszty zamówienia
- 17% Nie ufam tej stronie na tyle, aby zostawić dane karty kredytowej
- 17% Strona posiada błędy w działaniu
- 16% Czas dostawy zbyt długi
- 11% Niesatysfakcjonująca polityka zakupowa
- 6% Brak odpowiednich metod płatności
- 4% Karta kredytowa została odrzucona
Jak widać bardzo dużo zależy od właściciela sklepu i UX strony. Warto przyjrzeć się bliżej momentowi porzucenia koszyka, żeby znacznie podnieść konwersję. Skontaktuj się z nami a pomożemy i podniesiemy sprzedaż w twoim sklepie.