fbpx
30 maja 2019

Konwersja – kto to, co to, z czym się to „je”


Jesteś właścicielem firmy i dzwonią do Ciebie co chwilę telemarketerzy i zadają pytania: „jaka jest Pana konwersja”? albo „czy chcą mieć Państwo większą konwersję?” -oczywiście że chcesz – to jest tak choćby ktoś się Ciebie zapytał czy chcesz być piękny smukły, uwodzicielski. Aleee Ty nadal nie wiesz, o co chodzi? Konwersja – chyba każdy właściciel strony internetowej spotkał się już z tym słowem. Można o niej często usłyszeć, ale tak naprawdę nie każdy dokładnie wie, co oznacza. Co to jest konwersja? Sprytny SEO-wiec Ci to wytłumaczy ;]

 

Czym jest tajemnicza konwersja?

 

Słowo „konwersja” może tak naprawdę znaczyć bardzo wiele – od zmiany formatu pliku, poprzez zmianę wyznania, a skończywszy na zmianie warunków pożyczki. Odnosi się ono zatem do jednej czynności – zmiany. Co może to oznaczać dla właścicieli stron internetowych?  W internecie termin ten używany jest głównie do określenia liczby zrealizowanych celów w stosunku do liczby osób, na przykład odwiedzających stronę internetową. Najłatwiej mówiąc konwersja jest niczym mecz piłki nożnej  – im więcej goli tym trener szczęśliwszy . Czyli dobry marketing przynosi nam rezultat gdy spełnione założenia w postaci np. zamkniętych koszyków w sklepie internetowym jest co raz lepsza i częstsza – w tym wypadku dokonanie zakupu w sklepie internetowym jest dla właściciela konwersją. Co w przypadku gdy na stronie internetowej nie mamy możliwości zakupu? Co jest naszą konwersją? W momencie gdy posiadasz stroną internetową reklamującą np. usługi sprzątające to konwersje ustawiamy na zakładkę „kontakt”. Robimy to w ten sposób ponieważ potencjalny klient odwiedzając Twoją stronę i zdecyduje się, aby spojrzeć na numer telefonu – to raczej po to aby się z Tobą skontaktować. Jeśli tego nie zrobi to mamy też inne metody w jaki sposób o sobie przypomnieć i zachęcić aby skorzystał właśnie z Twoich usług! Ale o tym napiszę Wam następnym razem. Konwersja na stronie może mieć także różne znaczenia – może odnosić się do szeregu działań użytkowników, które są pożądane przez właściciela strony.

 

Konwersją mogą być:
  •  zapisanie się do newslettera
  •  dokonanie zakupu
  •  pozostawienie danych kontaktowych
  •  pobranie pliku ze strony
  •  kliknięcie w banner
  •  wyświetlenie danej strony
To wszystko zależy od tego co w danym momencie jest priorytetem właściciela strony internetowej. Nie musisz wiedzieć gdzie pokierować konwersję – od tego jestem JA, taki mały klikacz komputerowy który zrobi szczegółową analizę Twoich potrzeb i całą resztą pokieruje jak należy . A wszystko po to, aby obroty w firmie rosły, rosły i rosły

 

Ile wynosi twój współczynnik konwersji?

 

Aby oznaczyć konwersję dla danej strony, oblicza się tak zwany współczynnik (wskaźnik) konwersji. Prezentuje on liczbę zrealizowanych celów w przeliczeniu na liczbę osób odwiedzających stronę. Dzięki temu dowiadujemy się jak bardzo jest atrakcyjna Twoja strona w oczach klienta. Im większy współczynnik tym więcej klientów było zainteresowanych Twoimi usługami/produktami. Wyliczenie współczynnika konwersji jest bardzo proste. W tym celu trzeba podzielić liczbę zrealizowanych celów przez liczbę tych osób, a następnie pomnożyć przez 100%. Przykładowo, jeśli sklep internetowy odwiedziło 1000 osób, ale tylko 3 zdecydowały się na zakup, wówczas współczynnik konwersji będzie wynosił 0,3%. Oczywiście, im większy współczynnik konwersji, tym lepiej, ponieważ będzie oznaczało to, że większa liczba osób wykonuje pożądane przez właściciela strony cele. Czy to jest dokonanie zakupu czy też wejście w podstronę „kontakt”. Zatem współczynnik konwersji w tym przypadku informuje nas o tym, czy strona internetowa rzeczywiście realizuje swój cel. Warto więc zadbać o wysoką konwersję na swojej stronie internetowej. Jak? Na przykład przez skontaktowanie się z ekipą SEMTOP
Tel.:   791 733 534
Do usłyszenia!

Formularz kontaktowy

    Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.

    Close Popup
    Privacy Settings saved!
    Ustawienia Prywatności

    Kiedy odwiedzasz dowolną witrynę internetową, może ona przechowywać lub pobierać informacje w Twojej przeglądarce, głównie w formie plików cookie. Tutaj możesz kontrolować swoje osobiste usługi cookie.

    Te pliki cookies są niezbędne do działania witryny i nie można ich wyłączyć na naszej stronie.

    Techniczne
    Niezbędne dane do prawidłowego funkcjonowania strony.
    • wordpress_test_cookie
    • wordpress_logged_in_
    • wordpress_sec

    Odrzucam wszystkie usługi
    ZAPISZ
    Akceptuję wszystkie usługi
    Open Privacy settings