Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /home/users/chabcio/public_html/semtop.pl/wp-includes/kses.php on line 1915
Case Study

Case study Google Ads – Pycholog


Okres działań: 01.12.2021 -> obecnie

Spis treści:

  1. O firmie
  2. Branża
  3. Budżet
  4. Cele
  5. Działania
  6. Wyniki


O firmie

Psycholog w jednym z większych miast południowej Polski, zajmujący się psychoterapią par, dzieci, młodzieży i rodzin. Klient prowadzi również mediacje oraz warsztaty dla studentów.

 

Branża – psycholog

Spora konkurencja w największych miastach sprawia, że głównie polecani specjaliści przyciągają klientów. Przy prowadzeniu reklam widoczne było spore zainteresowanie poprzez ruch na stronie, natomiast mały procent przekładał się na faktyczne wizyty w placówce. 

Budżet – 2000 zł/msc

Klient początkowo wybrał frazy do promocji, które z pewnością nie zapewniłyby odpowiedniej ilości kontaktów, ponieważ były zbyt ogólne. Postanowiliśmy skupić się na konkretnych zapytaniach z długiego ogona, które mogą mieć większe szanse na zapis do psychologa.

Cele – zwiększenie ruchu na stronie o 30%

Klient wie, że proces zapisu do specjalisty może być długotrwały i spotykać się z wieloma obiekcjami. Dlatego zastosował wstępną konsultację, która pozwala na pierwszy kontakt całkowicie bezpłatnie. Naszą rolą jest tylko i wyłącznie przyciągnięcie potencjalnego klienta na stronę i poinformowanie o kosztach i możliwościach usługi.

Działania – reklama tekstowa

W danej sytuacji, inne reklamy nie są odpowiednie przez brak możliwości wyświetlania się osobom zainteresowanym tematem psychologa – przez zasady Googla, który chroni naszą prywatność w tym aspekcie. Dobrze dobrane słowa kluczowe oraz odpowiednia konfiguracja konwersji, pozwoli na zwiększenie ilości osób na stronie, które są na końcu podejmowania decyzji o szukaniu pomocy u psychologa. 

 

Wyniki

Wykres 1: Ruch na stronie ze wszystkich kanałów

Opis: Ruch na stronie zwiększył się prawie 3 krotnie dzięki uruchomieniu kampanii Google Ads, co przełożyło się również na zapisy do konkretnych specjalistów. 

Początkowo działania opierały się na słowach kluczowych z długim ogonem, które stopniowo przyniosły odpowiedni wzrost. W późniejszym etapie, po sporej optymalizacji kampanii (wykluczające słowa kluczowe oraz dostosowanie CPC) było miejsce na bardziej ogólne frazy zasięgowe.

 

Wykres 2: Zwiększenie ruchu po wprowadzeniu bardziej ogólnych fraz

Opis:  Na wykresie widać, że dodanie słów kluczowych które nastąpiło na przełomie lutego/marca 2022 roku, diametralnie zwiększyło liczbę użytkowników. Wydzielenie kampanii i osobne nakierowanie budżetów oraz podział na frazy zasięgowe i szczegółowe, zwiększyło zasięgi przy tym samym koszcie.

 

Od początku współpracy:

Marzec:

Konwersje = 1662

Koszt = 10 670 zł

Użytkownicy = 7105 zł

Średnie CPC = 1,50 zł

Konwersje = 803

Koszt = 2229 zł

Użytkownicy = 2082 zł

Średnie CPC = 1,16 zł

 

Opis: Na powyższej tabeli można zauważyć, że Ilość użytkowników na stronie w stosunku do całego okresu działania jest bardzo wysoka. To dzięki obniżeniu kosztu za kliknięcie oraz optymalizacji kampanii. Liczba konwersji (wysłanie formularza, kliknięcie w telefon oraz przejście na zakładkę kontakt) również jest dużo wyższa niż w poprzednich miesiącach.

Formularz kontaktowy