Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /home/users/chabcio/public_html/semtop.pl/wp-includes/kses.php on line 1915
Case Study

Case study Allegro Ads – Sklep wielobranżowy


Okres działań: 15.03.2022 -> obecnie

Spis treści:

  1. O firmie
  2. Branża
  3. Budżet
  4. Cele
  5. Działania
  6. Wyniki

O firmie

Wielobranżowy sklep z wszelkiego rodzaju asortymentem, który idealnie sprawdzi się na platformie Allegro. Wyszukać można tam przeróżne produkty, niekoniecznie pasujące do nazwy, branży czy rodzaju strony/sklepu internetowego.

 

Branża – sklep wielobranżowy

Bardzo duża różnorodność asortymentu.

 

Budżet początkowy – 22 000 zł/msc, Aktualny – 16 000 zł/msc

Klient, który przekazał nam konto Allegro Ads do audytu, wydawał bardzo dużą kwotę na działania reklamowe w Allegro. Chciał zmniejszyć te nakłady z jednoczesnym utrzymaniem wartości konwersji poszczególnych produktów. 

 

Cele – ROAS minimum 600-700%

Po analizie konta oraz rozmowie z klientem, powolne zwiększanie zwrotu z inwestycji (a co za tym idzie zmniejszenie kosztu na reklamę) było celem naszych działań. Klient bez wiedzy optymalizacyjnej, nie chciał wprowadzać dużych zmian w kampanii, by nie „zepsuć” wypracowanego wyniku.

 

Działania

Podczas audytu jasnym było, że przy takim koszcie na reklamę oraz braku optymalizacji, będzie bardzo dużo elementów, produktów czy kanałów do wykluczenia, by nie przepalały budżetu. Nasze działania skupiły się nie tylko na wstrzymaniu reklamowanych produktów, które nie wygenerowały żadnych konwersji przy dużej ilości kliknięć, ale przede wszystkim na wyeliminowaniu niepotrzebnych kanałów oraz miejsc reklamowych w panelu Allegro.

 

Wyniki

Wykres 1: Miesięczne zestawienie zwrotu z inwestycji do ilości kliknięć

Opis: Optymalizacja ilości kliknięć, a co za tym idzie kosztu wydawanego na promocję, było jednym z dwóch opcji na zwiększenie zwrotu z inwestycji. Jak widać na powyższym wykresie w dniu wprowadzonych zmian, widać spadek trendów związanych z kliknięciami (kosztem), które były krytyczne dla klienta.

 

Wykres 2: Miesięczne ujęcie zmian na koncie

Opis:  Podczas optymalizacji kosztu zależało nam również na znikomym (w idealnym świecie braku) spadku wartości konwersji, co udało się uzyskać dzięki nakierowaniu kampanii na konkretne kategorię oraz produkty.

 

Od początku współpracy:

ROAS = 689%

Koszt = 16 804 zł

Wartość konwersji = 105 588 zł

Sprzedane sztuki = 8 211 szt

Formularz kontaktowy