Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /home/users/chabcio/public_html/semtop.pl/wp-includes/kses.php on line 1915
Case Study

Case study Google Ads – Branża meblarska


Okres działań: 01.09.2021 -> obecnie

Spis treści:

  1. O firmie
  2. Branża
  3. Budżet
  4. Cele
  5. Działania
  6. Wyniki

O firmie

Producent mebli specjalizujący się w szafkach na buty, meblach łazienkowych, stołach, szafkach nocnych i wieszakach. Mają ponad 10 letnie doświadczenie w produkcji i sprzedaży. Posiadają swoją hurtownie, co sprawia, że mogą zapewnić płynność i szybki czas dostawy swoich produktów.

 

Branża – meblarska

Zamknięta i zdecydowanie promuje firmy posiadające swoje hale produkcyjne. W obecnych czasach płynność dostaw stoi pod znakiem zapytania, a klienci coraz bardziej przyzwyczajają się do czasu oczekiwania w przedziale 1-14 dni, niż więcej.

 

Budżet – 1000 zł/msc

Z powodu braku wcześniejszych działań marketingowych w internecie, klient był bardzo ostrożny w podejmowaniu decyzji o współpracy i budżecie. Zaproponowaliśmy model progresywny, który charakteryzuje się małym kosztem na początku współpracy z opcją zwiększania budżetu jeśli ustalone cele będą osiągane w przyszłych miesiącach. 

 

Cele – ROAS minimum 1000%

Jasno określony cel naszych działań pozwolił na sprawniejsze ustalanie strategii reklam. Przy większych cenach produktów takich jak meble jest bardzo duże prawdopodobieństwo, że zwrot z inwestycji (ROAS) będzie jeszcze większy, ponieważ cena za kliknięcie w ujęciu procentowym jest dużo niższa, niż przy tańszych produktach.

 

Działania – Reklama produktowa

Po analizie konkurencji oraz naszego klienta, jednoznacznie uznaliśmy, że kampania produktowa z małą pomocą remarketingu będzie w tym przypadku najlepszym rozwiązaniem. Największym problemem z powodu niskiego budżetu reklamowego był wybór konkretnych produktów do promocji. Po konsultacji z klientem, ustalone zostały najważniejsze kwestie w temacie doboru promowanego asortymentu, by skupić się na produktach o dostępności do 7 dni roboczych, co okazało się świetnym rozwiązaniem.

 

Wyniki

Wykres 1: Ogólna sprzedaż sklepu internetowego

Opis: Brak jakichkolwiek działań w obszarze internetu był zauważalny w otrzymanych na początku współpracy statystykach. Pojedyncze sprzedaże z wejść bezpośrednich świadczyły o znikomym udziale w reklamach płatnych i w działaniach SEO. 

Koniec 2021 roku przy budżecie reklamowym 1000 – 1500 zł / msc wygenerował sprzedaż miesięczną na poziomie 19 000 – 40 000 zł.

Początek 2022 roku (po świątecznej luce) to zwiększenie budżetów reklamowych o 500 – 1000 zł / miesięcznie. Zmiana ta poskutkowała zwiększeniem wartości konwersji i włączeniem do sprzedaży innych produktów, pominiętych wcześniej w kampaniach.

 

Wykres 2: Sprzedaż sklepu internetowego z kanału Paid Search

Opis: Na wykresie numer 2 można zauważyć podobieństwo do wykresu numer 1. Jest to uzasadnione brakiem dywersyfikacji (podziału) kanałów dotarcia do klienta. Skupienie działań marketingowych na jednym kanale nie jest dobrym rozwiązaniem, do czego nieustannie przekonujemy naszego klienta.

 

Od początku współpracy:

Marzec:

ROAS = 1348%

Koszt = 12 694 zł

Wartość konwersji = 171 068 zł

Koszt konwersji = 16,23 zł

ROAS = 1322%

Koszt = 2500 zł

Wartość konwersji = 33 067 zł

Koszt konwersji = 15,73 zł

 

Opis: Na powyższej tabeli można zauważyć, że zwiększenie budżetu reklamowego w Google Ads nie spowodowało spadku zwrotu z inwestycji (ROAS). Jest to najbardziej oczekiwany wynik działań optymalizacyjnych.

 

Formularz kontaktowy