Case Study – 01.11.2021 -> obecnie
Spis treści:
- O firmie
- Branża
- Budżet
- Cele
- Działania
- Wyniki
O firmie
Sklep online z szeroką ofertą produktów wyposażenia kuchni, jadalni i salonu. Zaczynając od przyborów i akcesoriów kuchennych, kończąc po garnki, patelnie i porcelanę.
Branża – wyposażenie kuchni
W przypadku danej branży istotna jest konkurencyjna cena i dostępność danych produktów. Dodatkowo dzięki szerokiemu wyboru kategorii produktów i różnorodności stylów klient ma możliwość zakupić wszystkie potrzebne rzeczy w jednym miejscu oraz dopasować wszelkie dodatki, akcesoria czy zastawę do swoich upodobań i potrzeb.
Budżet
Obecny budżet na dane działania marketingowe wynosi 2500zł
Cele – długofalowe zwiększanie widoczności w Google
Tworząc plan kampanii w ruchu organicznym, dopasowujemy ją do wspólnie ustalonych priorytetów, dzięki czemu nasze działania pozwalają zwiększać widoczność produktów w Google, co bezpośrednio przekłada się na sprzedaż.
Działania
Już na samym początku po nawiązaniu współpracy dostaliśmy do dyspozycji stronę, która generowała bardzo dużo błędów dla Google, co przyczyniło się do dużych spadków. Wprowadziliśmy zmiany, które pozwoliły wyeliminować dane błędy oraz zajęliśmy się poprawą widoczności, co zaowocowało pozytywnym efektem. Jednym z większych problemów, z którym musieliśmy się zmierzyć to linkowanie wewnętrzne, które generowało masę błędów – zdecydowaliśmy zatem o wprowadzeniu nowej struktury.
Wyniki
Wykres 1: Widoczność słów w TOP10 w Google (narzędzie SEMSTORM)
Opis: Przed rozpoczęciem naszych działań firma korzystała z usługi SEO innej agencji. Czerwona kreska oznacza moment nawiązania z nami współpracy z nami. Jak możemy zaobserwować na powyższym wykresie, osiągnęliśmy tendencję wzrostową widoczności.
Wykres 2: Widoczność słów w TOP1-10 w Google (narzędzie SEMRUSH)
Opis: Powyższy wykres przedstawia zwiększenie widoczności słów kluczowych w TOP1-10
Porównanie nr 1 |
Porównanie nr 2 |
01.05.2021 – 31.05.2021 01.05.2022 – 31.05.2022 Zmiana: 34,65% |
01.08.2021 – 31.08.2021 01.08.2022 – 31.08.2022 Zmiana: 412,15% |
Opis: na powyższych porównaniach jesteśmy wstanie zobaczyć:
Przykład nr 1 – Jeszcze przed „spadkami w Google”, w maju 2021 sklep generował z ruchu organicznego przychód na poziomie 14 599 zł. Po wprowadzeniu poprawek i zwiększeniu widoczności, w maju tego roku wygenerowano przychód na poziomie 19 657 zł.
Przykład nr 2 – Proszę zauważyć, że gdy nastąpił spadek widoczności w Google, sklep generował przychód na poziomie 3373zł (sierpień 2021). Po nawiązaniu współpracy, w sierpniu 2022 wygenerowano przychód w wysokości 17 276zł.