Okres działań: 1.07.2021 -> obecnie
Spis treści:
- O firmie
- Branża
- Budżet
- Cele
- Działania
- Wyniki
O firmie
Sklep online z dermokosmetykami oferujący najwyższej jakości produkty używane na co dzień w medycynie estetycznej. Bezproblemowy dostęp do najlepszych marek w bardzo dobrych cenach.
Branża – kosmetyki
Klient zdaje sobie sprawę z ogromu produktów podobnych cenowo. W bardzo dużym tempie przybywa producentów kosmetyków, jednak z produktami niewypromowanymi, ciężko uzyskać dobrą sprzedaż już na początkowym etapie działania sklepu. Z tych powodów właściciel postawił na znane marki, które oferuje rynek.
Budżet początkowy – 3000 zł/msc, Aktualny – 15 000 zł/msc
Początkowo sugerowany budżet był nieco niższy, jednak padł pomysł, by uruchomi 3 różne platformy zakupowe z produktami, które sprzedają się najlepiej w ostatnich 3-6 miesiącach działania sklepu. Sprawi to, że sklep klienta będzie częściej wyświetlał się w reklamach produktowych co spowoduje skierowanie większego ruchu na sklep.
Cele – ROAS minimum 1000%
Po analizie możliwości klienta (niski budżet) doszliśmy do wniosku, że skupienie działań na najlepszych kategoriach, wzmocni jego widoczność. Ważne było wypracowanie odpowiedniej ilości sprzedaży na początkowych etapach działań.
Działania – Reklama produktowa oraz tekstowa na marki
Utworzyliśmy 3 kampanie w budżetach po 1000 zł / miesiąc z nastawieniem ich na bestsellery.
Dodatkowo zrobiliśmy kampanie tekstową na najlepsze marki z małym budżetem. Kolejnym etapem było dodanie kolejnych platform zakupowych z kierowaniem na najlepsze produkty. Aktualnie klient posiada 5 platform, które spełniają cel z nawiązką.
Wyniki
Wykres 1: Sprzedaż z reklam Google Ads
Opis: W lutym zostały dodane nowe platformy, które zwiększyły wyświetlanie się produktów bestsellerowych, a co za tym idzie powiększyły ilość zamówień. Są to produkty rotujące co ok. 2 tygodnie, więc bardzo duży nacisk jest na utrzymanie stałej klienteli, które powraca na sklep w wyszukiwaniach bezpośrednich (direct).
Wykres 2: Sprzedaż sklepu internetowego ze wszystkich kanałów
Opis: Na wykresie widać luki w ostatnim okresie. Było to spowodowane problemami z płatnością klienta, którego karta została odrzucona. Możemy zauważyć, że kilkudniowy brak w budżecie Google Ads spowodował spadek sprzedaży o około 50% na sklepie.
Od początku współpracy: |
Marzec: |
ROAS = 942% Koszt = 104 611,94 zł Wartość konwersji = 985 846,94 zł Koszt konwersji = 29,98 zł |
ROAS = 1234% Koszt = 15 157,41zł Wartość konwersji = 187 033,34 zł Koszt konwersji = 23,76 zł |
Opis: Na powyższej tabeli można zauważyć, że zmniejszenie kosztu konwersji o kilka złoty (6) spowodowało zwiększenie zwrotu z inwestycji z 942% -> 1234%. Dodatkowo, dzięki kolejnym platformom zakupowym jesteśmy w stanie utrzymać docelowy ROAS na poziomie ok. 1000% (taki jak cel całej kampanii). Jest to bardzo dobre rozwiązanie dla sklepów z dużą ilością produktów (lepszymi i gorszymi) oraz dla branż z dużą konkurencją.