fbpx
Case Study

Case study Google Ads – Branża kosmetyczna


Okres działań: 1.07.2021 -> obecnie

Spis treści:

  1. O firmie
  2. Branża
  3. Budżet
  4. Cele
  5. Działania
  6. Wyniki

O firmie

Sklep online z dermokosmetykami oferujący najwyższej jakości produkty używane na co dzień w medycynie estetycznej. Bezproblemowy dostęp do najlepszych marek w bardzo dobrych cenach.

Branża – kosmetyki

Klient zdaje sobie sprawę z ogromu produktów podobnych cenowo. W bardzo dużym tempie przybywa producentów kosmetyków, jednak z produktami niewypromowanymi, ciężko uzyskać dobrą sprzedaż już na początkowym etapie działania sklepu. Z tych powodów właściciel postawił na znane marki, które oferuje rynek.

 

Budżet początkowy – 3000 zł/msc, Aktualny – 15 000 zł/msc

Początkowo sugerowany budżet był nieco niższy, jednak padł pomysł, by uruchomi 3 różne platformy zakupowe z produktami, które sprzedają się najlepiej w ostatnich 3-6 miesiącach działania sklepu. Sprawi to, że sklep klienta będzie częściej wyświetlał się w reklamach produktowych co spowoduje skierowanie większego ruchu na sklep.

 

Cele – ROAS minimum 1000%

Po analizie możliwości klienta (niski budżet) doszliśmy do wniosku, że skupienie działań na najlepszych kategoriach, wzmocni jego widoczność. Ważne było wypracowanie odpowiedniej ilości sprzedaży na początkowych etapach działań.

 

Działania – Reklama produktowa oraz tekstowa na marki

Utworzyliśmy 3 kampanie w budżetach po 1000 zł / miesiąc z nastawieniem ich na bestsellery.

Dodatkowo zrobiliśmy kampanie tekstową na najlepsze marki z małym budżetem. Kolejnym etapem było dodanie kolejnych platform zakupowych z kierowaniem na najlepsze produkty. Aktualnie klient posiada 5 platform, które spełniają cel z nawiązką.

 

Wyniki

Wykres 1: Sprzedaż z reklam Google Ads

Opis: W lutym zostały dodane nowe platformy, które zwiększyły wyświetlanie się produktów bestsellerowych, a co za tym idzie powiększyły ilość zamówień. Są to produkty rotujące co ok. 2 tygodnie, więc bardzo duży nacisk jest na utrzymanie stałej klienteli, które powraca na sklep w wyszukiwaniach bezpośrednich (direct).

 

Wykres 2: Sprzedaż sklepu internetowego ze wszystkich kanałów

Opis:  Na wykresie widać luki w ostatnim okresie. Było to spowodowane problemami z płatnością klienta, którego karta została odrzucona. Możemy zauważyć, że kilkudniowy brak w budżecie Google Ads spowodował spadek sprzedaży o około 50% na sklepie.

 

Od początku współpracy:

Marzec:

ROAS = 942%

Koszt = 104 611,94 zł

Wartość konwersji = 985 846,94 zł

Koszt konwersji = 29,98 zł

ROAS = 1234%

Koszt = 15 157,41zł

Wartość konwersji = 187 033,34 zł

Koszt konwersji = 23,76 zł

Opis: Na powyższej tabeli można zauważyć, że zmniejszenie kosztu konwersji o kilka złoty (6) spowodowało zwiększenie zwrotu z inwestycji z 942% -> 1234%. Dodatkowo, dzięki kolejnym platformom zakupowym jesteśmy w stanie utrzymać docelowy ROAS na poziomie ok. 1000% (taki jak cel całej kampanii). Jest to bardzo dobre rozwiązanie dla sklepów z dużą ilością produktów (lepszymi i gorszymi) oraz dla branż z dużą konkurencją.

Formularz kontaktowy