fbpx
Case Study

Case study Google Ads – Producent materacy


Okres działań: 29.04.2021 -> obecnie

Spis treści:

  1. O firmie
  2. Branża
  3. Budżet
  4. Cele
  5. Działania
  6. Wyniki

O firmie

Polska firma, która zajmuje się produkcją i sprzedażą materacy oraz powiązanych z branżą akcesoriów. Materace produkowane są z największą starannością i z materiałów wysokiej jakości, dbając przy tym o środowisko i ekologię. 


Branża – Produkcja materacy

Celem firmy jest, by oferowane przez nich produkty były jak najwyższej jakości i w atrakcyjnych cenach. Z myślą o swoich klientach, regularnie poszerzają ofertę sklepu o konkretne produkty, dbając przy tym zachowanie jakości i będąc na bieżąco z nowinkami z branży i zaleceniami specjalistów.

 

Budżet – 1500 zł/msc

Byliśmy pierwszą firmą e-marketingową, która dla klienta rozpoczęła działania reklamowe na platformie Google Ads. Zaczynaliśmy od budżetu miesięcznego 1500zł, który skrupulatnie był zwiększany w momencie widocznego potencjału. Obecnie budżet miesięczny wynosi minimum 3000zł z możliwością zwiększenia go.

 

Cele – ROAS minimum 1500%

Tworząc kampanie Google Ads dopasowujemy ją do wspólnie  ustalonych celów, dzięki czemu nasze działania są skonkretyzowane. Z początkiem pracowaliśmy na stosunek 1:10, który udało się otrzymać już w pierwszym miesiącu. Obecnym celem jest ROAS 1500%, który regularnie jest utrzymywany.

 

Działania – Reklama produktowa i remarketing

Po wstępnych rozmowach, analizie strony i konkurencji naszego klienta postanowiliśmy zacząć od utworzenia kampanii produktowej, włączając w niej wszystkie produkty, by następnie móc skupić się najlepszych. Już po pierwszym miesiącu zdecydowaliśmy się na wprowadzenie remarketingu, który dopełnił pierwszą kampanię i wpłynął korzystnie na działania kampanii i wzrost wyników. Opracowana strategia okazała się najlepszą w przypadku owego klienta.

 

Wyniki

Wykres 1: Ogólna sprzedaż sklepu internetowego

Opis: Przed rozpoczęciem działań w Google Ads firma korzystała już z działań SEO, które wpłynęło na utrzymanie stałego wyniku i widoczności strony. Kampania Google Ads znacząco dopełniła poprzednie działania ściągając wartościowy ruch na stronę i zwiększając wartość konwersji. 

 

Wykres 2: Sprzedaż sklepu internetowego z kanału Paid Search

Opis: Powyższy wykres przedstawia wyniki sprzedaży z kampanii reklamowych Google Ads. 

Od maja 2021 roku, przez pierwsze pełne 6 miesięcy budżet reklamowy wynosił 1500 – 2000zł. Największa miesięczna sprzedaż jaką osiągneliśmy wynosiła 55500zł, natomiast najniższa 15400zł.
W okresie gorszego sezonu ROAS był utrzymany na poziomie 1000%.

W kolejnych miesiącach budżet miesięczny został zwiększony w granicach 1000 – 1500zł, dzięki czemu obecne wynosi blisko 3500zł. Pozwoliło nam to na poprawę efektywności reklamy i dołączenie innych produktów do kampanii.

 

Tabela 1: 

Od początku współpracy:

Marzec:

ROAS = 2306%

Koszt = 28275zł

Wartość konwersji = 651 890zł

Koszt konwersji = 34,32zł

ROAS = 3307%

Koszt = 2874zł

Wartość konwersji = 95 049 zł

Koszt konwersji = 33,04zł

 

Opis: Jak widać po wynikach znajdujących się w tabeli, zwiększenie budżetu reklamowego Google Ads wpłynęło pozytywnie na działanie kampanii, ROAS został utrzymany na wyższym, niż planowano poziomie. Ogólny wynik działań jest bardzo satysfakcjonujący. 

Formularz kontaktowy

    Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.

    Close Popup
    Privacy Settings saved!
    Ustawienia Prywatności

    Kiedy odwiedzasz dowolną witrynę internetową, może ona przechowywać lub pobierać informacje w Twojej przeglądarce, głównie w formie plików cookie. Tutaj możesz kontrolować swoje osobiste usługi cookie.

    Te pliki cookies są niezbędne do działania witryny i nie można ich wyłączyć na naszej stronie.

    Techniczne
    Niezbędne dane do prawidłowego funkcjonowania strony.
    • wordpress_test_cookie
    • wordpress_logged_in_
    • wordpress_sec

    Odrzucam wszystkie usługi
    ZAPISZ
    Akceptuję wszystkie usługi
    Open Privacy settings