Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /home/users/chabcio/public_html/semtop.pl/wp-includes/kses.php on line 1915
Case Study

Case study Google Ads – Producent materacy


Okres działań: 29.04.2021 -> obecnie

Spis treści:

  1. O firmie
  2. Branża
  3. Budżet
  4. Cele
  5. Działania
  6. Wyniki

O firmie

Polska firma, która zajmuje się produkcją i sprzedażą materacy oraz powiązanych z branżą akcesoriów. Materace produkowane są z największą starannością i z materiałów wysokiej jakości, dbając przy tym o środowisko i ekologię. 


Branża – Produkcja materacy

Celem firmy jest, by oferowane przez nich produkty były jak najwyższej jakości i w atrakcyjnych cenach. Z myślą o swoich klientach, regularnie poszerzają ofertę sklepu o konkretne produkty, dbając przy tym zachowanie jakości i będąc na bieżąco z nowinkami z branży i zaleceniami specjalistów.

 

Budżet – 1500 zł/msc

Byliśmy pierwszą firmą e-marketingową, która dla klienta rozpoczęła działania reklamowe na platformie Google Ads. Zaczynaliśmy od budżetu miesięcznego 1500zł, który skrupulatnie był zwiększany w momencie widocznego potencjału. Obecnie budżet miesięczny wynosi minimum 3000zł z możliwością zwiększenia go.

 

Cele – ROAS minimum 1500%

Tworząc kampanie Google Ads dopasowujemy ją do wspólnie  ustalonych celów, dzięki czemu nasze działania są skonkretyzowane. Z początkiem pracowaliśmy na stosunek 1:10, który udało się otrzymać już w pierwszym miesiącu. Obecnym celem jest ROAS 1500%, który regularnie jest utrzymywany.

 

Działania – Reklama produktowa i remarketing

Po wstępnych rozmowach, analizie strony i konkurencji naszego klienta postanowiliśmy zacząć od utworzenia kampanii produktowej, włączając w niej wszystkie produkty, by następnie móc skupić się najlepszych. Już po pierwszym miesiącu zdecydowaliśmy się na wprowadzenie remarketingu, który dopełnił pierwszą kampanię i wpłynął korzystnie na działania kampanii i wzrost wyników. Opracowana strategia okazała się najlepszą w przypadku owego klienta.

 

Wyniki

Wykres 1: Ogólna sprzedaż sklepu internetowego

Opis: Przed rozpoczęciem działań w Google Ads firma korzystała już z działań SEO, które wpłynęło na utrzymanie stałego wyniku i widoczności strony. Kampania Google Ads znacząco dopełniła poprzednie działania ściągając wartościowy ruch na stronę i zwiększając wartość konwersji. 

 

Wykres 2: Sprzedaż sklepu internetowego z kanału Paid Search

Opis: Powyższy wykres przedstawia wyniki sprzedaży z kampanii reklamowych Google Ads. 

Od maja 2021 roku, przez pierwsze pełne 6 miesięcy budżet reklamowy wynosił 1500 – 2000zł. Największa miesięczna sprzedaż jaką osiągneliśmy wynosiła 55500zł, natomiast najniższa 15400zł.
W okresie gorszego sezonu ROAS był utrzymany na poziomie 1000%.

W kolejnych miesiącach budżet miesięczny został zwiększony w granicach 1000 – 1500zł, dzięki czemu obecne wynosi blisko 3500zł. Pozwoliło nam to na poprawę efektywności reklamy i dołączenie innych produktów do kampanii.

 

Tabela 1: 

Od początku współpracy:

Marzec:

ROAS = 2306%

Koszt = 28275zł

Wartość konwersji = 651 890zł

Koszt konwersji = 34,32zł

ROAS = 3307%

Koszt = 2874zł

Wartość konwersji = 95 049 zł

Koszt konwersji = 33,04zł

 

Opis: Jak widać po wynikach znajdujących się w tabeli, zwiększenie budżetu reklamowego Google Ads wpłynęło pozytywnie na działanie kampanii, ROAS został utrzymany na wyższym, niż planowano poziomie. Ogólny wynik działań jest bardzo satysfakcjonujący. 

Formularz kontaktowy