fbpx
14 listopada 2019

Cross-selling i up-selling


Up-selling

Cross-selling i up-selling to metody zwiększania wartości i lojalności klientów, które cieszą ostatnio rosnącą popularnością wśród technik sprzedaży produktu. E-marketing byłby niczym, gdyby nie prowadził do zwiększenia zysku. Zgadzasz się?

A może frytki do tego?

Obecnie sprzedawcy, nawet w najmniejszych sklepach, polecają Ci zakup jeszcze czegoś. Legendarne już „A może frytki do tego?” słyszane zawsze w McDonald’s. Jedno krótkie pytanie przyniosło ponoć sieci McDonalds aż 200 milionów dolarów rocznie !!!!

Fachowo taki zabieg nazywa się upselling’iem i wykorzystuje pewien mechanizm psychologiczny, polegający na osłabieniu oporu transakcyjnego w chwili pierwszego zakupu. Owo osłabienie dotyczy każdego z nas. Nie ma znaczenia kim jesteś i co kupujesz.

Cross-selling

To sprzedaż skupiająca się na dosprzedaży  produktów, które przydają się przy pielęgnacji nowego produktu. Przy zakupie butów, proponowane są pasy, szczoteczki do czyszczenia lub wkładki. Klient często daje się namówić, gdyż chce dbać o nowo zakupiony przedmiot.

A jakie pytanie Ty zadajesz swoim klientom?

 

 

Formularz kontaktowy