To system wymiany linków, kiedyś bardzo popularny w pozycjonowaniu stron. Jest to platforma, która umożliwia publikowanie linków w określonej formie na witrynach osób, które zgodziły się na współpracę.
Można podzielić je na dwie grupy:
- Stałe – czyli cały czas są takie same linki
- Rotacyjne – czyli zmieniają się linki
Dzięki SWL można, szybko pozyskać wysokie wyniki wyszukiwania, jednak jest to metoda uważana za niezgodną z zasadami Google, czyli jest to CZARNE SEO. Używając takich metod, można bardzo szybko spaść z wyników wyszukiwania i trafić do piaskownicy lub dostać całkowity ban. Odzyskanie utraconej pozycji jest bardzo trudne.
Co warto zrobić?
Wprowadzenie blokady na stronie, aby możliwość linkowania z takich systemów nie była możliwa. Podczas współpracy z pozycjonerami warto dopytać, czy stosują SWL, aby mieć pewność, że strona nie utraci swojej pozycji.