Jak donoszą badania prowadzone przez pracownię badawczą GfK:
- 42 % konsumentów zgadza się ze stwierdzeniem, iż w wielu kategoriach, w których robią zakupy, wybór jest zbyt duży,
- 45 % konsumentów twierdzi, że porównują obecnie ceny częściej niż rok temu,
- 47 % konsumentów uznaje za ważne regularne „poprawianie sobie nastroju” zakupami,
- 45 % kupujących deklaruje, iż kupują jedynie od znanych marek.
Co zmienić w sklepie?
Znając te statystyki, warto przyjrzeć się swojemu sklepowi pod kilkoma aspektami. Podział sklepu oraz ilość kategorii i łatwość odnajdywania produktu. Warto przeprowadzić testy z użytkownikami, którzy nie znają danego sklepu, czy poradzą sobie z zakupami oraz czy było to dla nich przyjemne, czy jednak męczące i frustrujące. Sprawdzanie konkurencji oraz cen i dostosowywanie ich do rynku zapewni stałych klientów.