CASE STUDY

Dom i Ogród

Nasz partner specjalizuje się w dystrybucji wysokojakościowych narzędzi oraz akcesoriów dedykowanych entuzjastom majsterkowania. Oferta jest starannie wyselekcjonowana i opiera się na produktach od renomowanych producentów, znanych ze swojego zaangażowania w tworzenie artykułów przeznaczonych dla najbardziej wymagającej klienteli.

01.

Branża

Wysokiej jakości narzędzia i akcesoria dla majsterkowiczów oraz elementy wyposażenia warsztatów.

02.

Problem

Duża konkurencja i stosunkowo wysokie stawki za kliknięcie – średnio 0,60 – 0,70 zł.

03.

Ustalenia

Biorąc pod uwagę uwarunkowania rynkowe, a także indywidualne ograniczenia i możliwości sprzedawcy, budżet reklamowy został określony na 1000 zł. Na podstawie analizy kosztów i w kontekście uzgodnionego budżetu, ustaliliśmy, że minimalny wskaźnik zwrotu z inwestycji (ROI) wynosi 4 zł.

04.

Nasz cel

Podstawowym celem kampanii jest przekroczenie minimalnego wskaźnika zwrotu z inwestycji. Równie istotne będzie dla nas przeprowadzenie oceny potencjalnego maksymalnego zwrotu, jaki możemy uzyskać przy efektywnym wykorzystaniu budżetu reklamowego.

Budżet – 1000 zł / miesiąc
Cel – przekroczenie minimalnego zwrotu z inwestycji

Działania

Przed rozpoczęciem działań reklamowych w ramach platformy Allegro Ads, dokładnie przeanalizowaliśmy dotychczasowe inicjatywy naszego partnera. Dzięki temu mieliśmy możliwość skoncentrowania się na najbardziej rentownych produktach i kategoriach. W pierwszej kolejności zdecydowaliśmy się z wykorzystanie standardowej reklamy produktowej w wynikach wyszukiwania oraz na stronach ofert konkurencji. Na początku najistotniejsze było znalezienie optymalnych stawek za kliknięcie. Natomiast na przestrzeni czasu największą różnicę odegrało regularne wykluczanie nierentownych produktów i wprowadzenie wyróżników, które wpłynęły na poprawę klikalności ofert.

Wykres 1: Wyniki kampanii Allegro Ads z pierwszego miesiąca działań:

Wyniki

W rezultacie przeprowadzonych przez nas działań, sklep osiągnął w pierwszym miesiącu zwrot z inwestycji przekraczający 7 złotych. Jest to wynik, który znacznie przewyższa ustalony minimalny poziom opłacalności wynoszący 4 złote. Tym samym przy pomocy 963zł, udało się sprzedać towar o równowartości 6763 zł. Ponadto średni koszt za kliknięcie mieścił się w dolnej granicy naszych przewidywań, a CTR wynosił satysfakcjonujące 2,31%

Wykres 2: Wyniki z drugiego miesiąca działań:

Wyniki

W wyniku zwiększenia budżetu, w drugim miesiącu kampania zbierała dane dużo szybciej, co pozwoliło na jej sprawniejszą optymalizację. Dodatkowo zdecydowaliśmy się także na wykorzystanie innego typu kampanii, jakim jest reklama graficzna. Dzięki swej formie wspomaga ona nie tylko sprzedaż, ale też buduje rozpoznawalności marki. W efekcie podjętych działań, zwrot z inwestycji poprawił się z 7zł na 8,50zł. Wykorzystując 1979zł, prowadzone reklamy wygenerowały niemal 17 000 zł wartości sprzedaży. Wskaźnik CTR wzrósł z 2,31% do 2,77%, a średni koszt za kliknięcie spadł jeszcze o 2 grosze.

Masz pytania?

At vero eos et accusamus et iusto odio dignissimos ducimus qui blanditiis praesentium voluptatum deleniti atque corrupti quos dolores et quas molestias excepturi sint occaecati cupiditate non provident