fbpx
9 grudnia 2019

Jak wykorzystać ROPO?


Czym jest ROPO?

Na samym początku należy wyjaśnić definicję efektu ROPO (ang. Research Online, Purchase Offline). Oznacza on sytuację, w której konsument poszukuje informacji o danym produkcie w internecie, lecz zakupu dokonuje tradycyjnie czyli w sklepie stacjonarnym. Poszukiwanie informacji i opinii na temat konkretnego produktu na wszelkiego rodzaju stronach, porównywarkach i forach internetowych, tylko po to, by w dalszej kolejności udać się do sklepu stacjonarnego i tam dokonać zakupu.

Zastosowanie ROPO.

Pod względem poszukiwanych informacji, konsumenci stają się coraz bardziej wyczuleni nie tylko na jej jakość, ale i wiarygodność. Ich uwaga skierowana jest na to, czy np. bloger nie współpracuje z konkretną marką, co mogłoby wpłynąć na jego opinię. Najlepszym i najprostszym rozwiązaniem, aby wykorzystać ROPO dla własnej korzyści jest sprawić, by wszystkie informacje, których poszukują klienci, znaleźli na Twojej stronie.

Tacy klienci mogliby w zasadzie dokonać transakcji w sklepie internetowym, potrzeba obejrzenia danego produktu „na żywo” jest jednak silniejsza. Udają się zatem do sklepu stacjonarnego i tam ostatecznie, po dokładnym obejrzeniu towaru, dochodzi do zakupu. Taki schemat działania wydaje się być racjonalnym z punktu widzenia konsumenta, szczególnie jeżeli mówimy o produktach premium.

Zapewnienie klientom wszystkich poszukiwanych informacji, porównań oraz opinii w jednym miejscu, stawia nas nie tylko w roli eksperta, ale również zmniejsza ryzyko zakupu u konkurencji. Bez wątpienia bez dobrego content trudno będzie pozyskać takiego klienta.

 

Formularz kontaktowy