Twórca strony internetowej identyfikuje kontekstowe dane jak cena, opinie, waga, liczba kalorii, czy moc obliczeniowa. Cel jest taki, aby powyższe informacje były wyświetlane, zanim w ogóle użytkownik otworzy link kierujący do strony. Po zaimplementowaniu mikrodanych na stronie internetowej w wynikach wyszukiwania wyświetlają się one jako rozszerzenia. Są to owe dodatkowe, kontekstowe informacje, które pokazują się przy wyniku wyszukiwania.
Jakie dane warto uzupełnić?
- Produkt – dokładny opis produktu, kolor, waga, rozmiar itd.
- Ocena i recenzje – warto mieć uzupełnione te informacje, gdyż użytkownicy chętnie sprawdzają opinie.
- Cena – uzupełniona cena produktu.
- Dostępność produktu – informacja czy jest obecnie dostępny na stanie sklepu.
- Linki do poszczególnych podstron – linki kierujące od razu ułatwiają znalezienie, tego czego szuka użytkownik.
- Kontakt korporacyjny – kontakt do kont społecznościowych, numer telefonu oraz inne dane ułatwiające kontakt z firmą.