Google Analytics to internetowe narzędzie udostępniane przez Google, które służy do prowadzenia analiz statystyk stron internetowych. Jakie informacje można uzyskać dzięki Google Analytics?
Z użyciem narzędzi Google Analytics można otrzymać dostęp do szeregu informacji dotyczących strony internetowej. Na ich podstawie można przede wszystkim dowiedzieć się więcej o użytkownikach odwiedzających daną stronę i następnie dopasować ją do ich potrzeb.
Google Analytics pozwala na generowanie pełnej gamy rozbudowanych raportów – są to zarówno raporty gotowe, jak również istnieje możliwość definiowania ich samodzielnie.
Za pośrednictwem Google Analytics można uzyskać odpowiedzi na pytania takie jak:
- Ilu użytkowników korzysta ze strony internetowej?
- Z jakiego kraju i regionu pochodzą dani użytkownicy?
- Co użytkownicy najczęściej robią na stronie?
- Jak długo przebywają na stronie internetowej?
- Jakie treści na stronie są najbardziej popularne?
- Skąd użytkownicy docierają na stronę internetową?
- Z jakiego oprogramowania korzystają użytkownicy?
- Czy prowadzone działania e-marketingowe są skuteczne?
Informacje w Google Analytics są także aktualizowane na żywo, czyli można na bieżąco śledzić liczbę czy lokalizację użytkowników będących obecnie na stronie internetowej.
Jakie korzyści niesie ze sobą Google Analytics?
Na podstawie odpowiedzi uzyskanych na powyższe pytania można udoskonalić stronę internetową i dopasować ją do potrzeb odbiorców, na przykład poprzez uzupełnienie jej o wartościowe treści, uproszczenie procedur, przyspieszenie działania strony WWW.
Pozyskane z Google Analytics informacje mogą być też użyte oceny obecnie prowadzonych działań e-marketingowych i do przygotowywania jeszcze skuteczniejszych kampanii dopasowanych specjalnie do grupy docelowej.
Google Analytics pozwala na kontrolowanie wyznaczonych celów związanych z działaniem strony internetowej, na przykład związanych z konwersją – oczekiwanymi przez nas działaniami podejmowanymi przez użytkowników strony WWW. To przekłada się również na większe oszczędności oraz lepsze wyniki finansowe firmy.