We współczesnym biznesie co chwilę przewijają się niczym mantra sformułowania takie jak „współczynnik konwersji”, „wzrost konwersji” czy „optymalizacja”. Rzeczywiście, pojęcia te są kluczowe ponieważ w znaczącym stopniu wpływają na sukces i efektywność prowadzonego biznesu. Trzeba jednak pamiętać, że konwersje mogą być różne w zależności od charakteru prowadzonego biznesu. Mogą to być np. wysłane formularze kontaktowe, odwiedzenie konkretnej podstrony czy (chyba najbardziej wartościowe dla sklepów internetowych) transakcje zakupowe. Każdemu przedsiębiorcy zależy na jak najwyższym współczynniku konwersji. Optymalizacja konwersji (CRO – Conversion Rate Optimization) to nieustanna praca, która wymaga bieżącego monitoringu efektów działań, ale także wyczucia.
Praca ta polega miedzy innymi na:
- optymalizacja witryny i ścieżki zakupowej
- wprowadzenie testów A/B
- analiza intuicyjności serwisu
- weryfikacja ergonimii i optymalizacja układu strony
- zadbanie o właściwe CTA (call-to-action)
- Aktywizacja klientów
- itp
Jeżeli tak nie do końca jesteś pewien/pewna, że u Ciebie wszystko działa na 100% – napisz sprawdzimy i podpowiemy co i gdzie trzeba poprawić.