Ruch na sklepie
Czasem sklep może być nieodwiedzany przez klientów, gdyż jest nowy i jeszcze nie zdążył pojawić się na wysokich wynikach wyszukiwania.
Dlatego należy zadbać o odpowiednią reklamę, aby sklep był rozpoznawalny oraz odwiedzany.
Konkurencja
Zdarzają się branże, gdzie konkurencja jest tak ogromna, że należy zawalczyć o klienta, obniżając ceny lub stosując różnego rodzaju promocje i rabaty.
Zła prezentacja produktów
Każdy produkt musi mieć zdjęcie oraz opis. Pomocne są też opinie klientów i gwiazdki, na podstawie których osoby kupujące chętniej podejmują decyzję o zakupie.
Brak zaufania
Sklep powinien posiadać certyfikaty SSL, FAQ, różne metody płatności.
Informacje kontaktowe oraz o nas powinny być uzupełnione w sposób wyczerpujący.
Błędy techniczne
Znikające strony, nieintuicyjny sklep, brak możliwości dokończenia zakupów, prowadzą do dużych strat, dlatego należy o te aspekty zadbać i przetestować z użytkownikami, którzy nie znają danego sklepu.