Negatywne opinie w Google to bardzo duży problem dla firm. Potencjalni kupujący zwracają uwagę na ocenę danej firmy. Jeśli ocena jest niższa niż 4.00, to użytkownik często rezygnuje z usług lub zakupów. Na samym początku po otrzymaniu negatywnej opinii najlepiej zacząć od wyjaśnienia sprawy i porozmawiania z nadawcą opinii, można poprosić o zmianę opinii lub usunięcie. W przypadku opinii klientów, którzy nigdy nie byli klientami, można zgłosić opinię do Google.
Oto następujące powody, z jakich można zgłosić opinię do Google:
- opinia jest nie na temat, nie dotyczy Twojej firmy,
- opinia jest spamem, została stworzona przez bota albo fałszywe konto,
- opinia została dodana przez osobę związaną z firmą lub przez konkurencję (tutaj zakładamy, że pracownicy mogą dodawać opinie o pracy w firmie),
- opinia zawiera wulgaryzmy,
- opinia jest przedmiotem dręczenia lub nękania kogoś,
- opinia dyskryminuje lub szerzy nienawiść,
- opinia zawiera dane osobowe.