Page Experience Signals to zbiór wielu już istniejących sygnałów rankingowych, które związane są użytecznością i szybkością strony internetowej.
Na dzień dzisiejszy wiemy, że w skład Page Experience Signals wchodzić będą już istniejące czynniki rankingowe jak:
- dostosowanie serwisu do wyświetlania na urządzeniach mobilnych
- szybkość działania serwisu
- posiadanie HTTPS
- Core Web Vitals ( szybkość wczytywania serwisu, stabilność strony oraz czas ładowania treści, do tego czas interakcji)
- brak uporczywych reklam i wyskakujących okienek
- brak wirusów i elementów niebezpiecznych dla użytkownika
- autorytet strony, który może mieć powiązanie z historią, mocą domeny jej obecnością w social mediach itp.
W rozdziale Page Experience ranking, przeczytać możemy, że dobre pod względem UX strony, wyróżniają się odpowiednim zaangażowaniem użytkowników, co oznacza, że Google chce sprawdzać interakcje ze stroną i ten czynnik będzie brać pod uwagę w rankingu stron. To ważna informacja o której warto pamiętać.