fbpx
6 grudnia 2021

Porozmawiajmy o św. Mikołaju


Święty Mikołaj jest kluczowym elementem w reklamie, którego nie może zabraknąć w kampaniach w okresie świąt. św. Mikołaj jest tak istotny, bo umie sprzedać absolutnie wszystko i nie zawsze jest to miły grubasek, ubrany na czerwono, a produkty, które oferuje, nie zawsze są przeznaczone dla grzecznych dzieci. Bywają mikołajki, które reklamują z doskonałym powodzeniem różne produkty skierowane do męskiego grona. Trochę historii Clement Clarke Moore napisał wiersz o świętym Mikołaju podróżującym na saniach, następnie Thomas Nast stworzył rysunek ukazujący rumianego brodacza w czerwonym stroju. Pierwsza reklama, która umieściła wizerunek Mikołaja to reklama wody mineralnej z 1915 roku. Dopiero w późniejszym czasie ok. 1920 roku wizerunek św. Mikołaja pojawił się w reklamach coca-coli i został rozprzestrzeniony na szeroką skalę. Na koniec powtórzę, w kampaniach reklamowych nie może zabraknąć św. Mikołaja lub jakiejś jego odmiany, aby sprzedaż nakręcała się sama!

Formularz kontaktowy