CASE STUDY

Odzież, Obuwie, Dodatki

Sprzedawca na Allegro zajmuje się sprzedażą wysokiej jakości produktów do pielęgnacji i użytkowania obuwia.

01.

O branży

Nasz partner prowadzi konto sprzedażowe na platformie Allegro, oferuje artykuły z kategorii Odzież, Obuwie, Dodatki. Specjalizuje się w dystrybuowaniu akcesoriów do użytkowania i pielęgnacji obuwia oraz produktów galanteryjnych. Dzięki starannie wyselekcjonowanej ofercie, opierającej się na wyrobach od renomowanych i sprawdzonych producentów zajmuje 2 miejsce w rankingu sprzedających w podkategorii ,,Sznurówki”, która stanowi jego główny obszar sprzedaży.

02.

Problem

ROAS (Return on Ad Spend) kampanii był za niski o 50% w stosunku do zakładanego celu. Kampania była nieefektywna i nie generowała wystarczających przychodów w porównaniu do poniesionych kosztów.

03.

Wyniki przed rozpoczęciem współpracy

Przed rozpoczęciem współpracy z nami klient korzystał z automatycznych kampanii na Allegro, tzw. Ads Express, przeznaczając na nie miesięczny budżet w wysokości około 15 000 złotych. Nie był jednak zadowolony z wyników osiąganych w ramach samodzielnie prowadzonych działań. Analiza przeprowadzona przez naszego specjalistę wykazała, że znaczna część budżetu reklamowego była wykorzystywana w sposób nieefektywny, co prowadziło do jego przepalania.

 

04.

Działania wykonane przed startem kampanii

Przed rozpoczęciem kampanii reklamowej specjalista przeprowadził szczegółową analizę dotychczasowych działań przedsiębiorstwa oraz jakości i trafności konta na platformie. Pozwoliło to na identyfikację najbardziej rentownych produktów i kategorii, co stało się podstawą do dalszych działań. 

05.

Cel kampanii

Podstawowym celem kampanii było dwukrotne zmniejszenie kosztów Allegro Ads, przy zachowaniu sprzedaży na poziomie około 45 000 zł. Aby to osiągnąć, kampania musiała wygenerować zwrot z inwestycji (ROAS) na poziomie 6 zł.

Budżet – 6000 zł / miesiąc
Cel – Uzyskanie takiego samego poziomu sprzedaży, przy ponad 2-krotnym obniżeniu budżetu reklamowego, ROAS na
poziomie 6 zł

DZIAŁANIA:

Przed rozpoczęciem współpracy z klientem, dedykowany opiekun kampanii szczegółowo przeanalizował podejmowane przez sprzedawcę inicjatywy. Dzięki temu zidentyfikowane zostały źródła przepalania budżetu. Nasz specjalista wyselekcjonowane również najbardziej rentowne kategorie oraz grupy produktów. Opiekun przykładał szczególną wagę do znalezienia optymalnych stawek za kliknięcie dla różnych rodzajów produktów z asortymentu. 

W trakcie całego procesu sprzedawca doskonalił swoje konto, bazując na przygotowanych przez naszego specjalistę zaleceniach. Wprowadzone przez naszego partnera zmiany znacząco poprawiły wskaźniki klikalności.

 

Wykres 1: Wyniki kampanii Allegro Ads z pierwszego miesiąca działań:

WYNIKI

W efekcie prowadzonych działań i przygotowanej strategii już w pierwszym miesiącu współpracy osiągnęliśmy zwrot z inwestycji (ROAS) na poziomie prawie 7 zł, czyli o 16% więcej niż zakładany cel oraz o 133% wyższy niż wyniki klienta przed rozpoczęciem współpracy. Dzięki temu wartość sprzedaży wyniosła niemal 45 000 zł, przy jednoczesnym ponad dwukrotnym obniżeniu kosztów kampanii.

Wykres 2: Wyniki kampanii Allegro Ads po kilku miesiącach współpracy – Październik

 

 

 

 

Wykres 3: Wyniki kampanii graficznej

 

 

WYNIKI

Po kilku miesiącach współpracy, które pozwoliły na stworzenie stabilnej kampanii, klient zdecydował się na zwiększenie budżetu reklamowego z 6000 złotych do 9000 złotych. Pozwoliło to na rozwój kampanii oraz rozbudowę jej struktury, między innymi o kampanie graficzną. Dzięki wiedzy naszego specjalisty, który przeprowadził szczegółową analizę ofert oraz zawartości słów kluczowych w tytułach, stworzyliśmy profesjonalny plan z zaleceniami dla klienta, który pozwolił na zwiększenie trafności ofert oraz widoczności konta. Długoterminowa współpraca z naszą agencją spowodowała zmaksymalizowanie efektywności prowadzonej kampanii reklamowej, dzięki której sprzedaż wynikająca z reklamy wzrosła o 22 tysiące złotych, przy jednoczesnym ograniczeniu kosztów o 6 tysięcy złotych.

 

PODSUMOWANIE 

Nawiązanie współpracy z naszą agencją na platformie Allegro pozwoliło klientowi nie tylko na redukcję ponoszonych kosztów, a także na zwiększenie wartości sprzedaży oraz poprawę trafności ofert i widoczności konta

Już po pierwszym miesiącu współpracy udało nam się osiągnąć wspólnie wyznaczony z klientem cel. Dalsze miesiące współpracy były jeszcze bardziej owocne, gdyż prowadzone przez nas działania przyczyniły się do zwiększenia obrotu na koncie klienta, a wprowadzone przez niego zalecenia przygotowane przez naszego specjalistę pozwoliły na wyróżnienie się na tle konkurencji i wzrost sprzedaży organicznej.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami! Nasz zespół jest gotowy odpowiedzieć na wszystkie Twoje pytania, rozwiać wątpliwości i zaproponować indywidualne rozwiązania dostosowane do Twoich potrzeb.