CASE STUDY

Motoryzacja

Sprzedawca obsługuje konto z branży motoryzacyjnej na platformie Allegro. Specjalizujące się w dystrybucji wysokojakościowych akcesoriów i części samochodowych. Oferta jest starannie wyselekcjonowana, opierając się na produktach od renomowanych i sprawdzonych producentów, znanych ze swojego zaangażowania w tworzenie dobrej jakości artykułów przeznaczonych dla najbardziej wymagającej klienteli.

01.

Branża

Wysokojakościowe akcesoria i części samochodowe.

02.

Problem

Wysoka konkurencja i niska trafność konta

03.

Ustalenia

Biorąc pod uwagę sytuację na rynku i aktualny sezon sprzedażowy, nasz partner podjął decyzję o alokacji miesięcznego budżetu w wysokości 1500 zł na prowadzenie kampanii marketingowej. W kontekście założonego budżetu, ustaliliśmy, że minimalny wskaźnik zwrotu z inwestycji (ROI) wynosi 8 zł.

04.

Nasz cel

Głównym celem kampanii jest przekroczenie minimalnego wskaźnika zwrotu z inwestycji. Równie istotne będzie dla nas przeprowadzenie oceny potencjalnego maksymalnego zwrotu, jaki możemy uzyskać przy efektywnym wykorzystaniu budżetu reklamowego, oraz rozwój i poprawienie trafności konta.

Budżet – 1500 zł / miesiąc
CEL – przekroczenie minimalnego zwrotu z inwestycji/rozwój konta

Działania

Przed rozpoczęciem naszych działań reklamowych na platformie Allegro Ads, specjalista ds. marketingu dokładnie przeanalizował dotychczasowe inicjatywy sprzedawcy. Dzięki temu zyskaliśmy możliwość skoncentrowania się na najbardziej dochodowych produktach i kategoriach oferowanych przez partnera. Dzięki połączeniu naszej eksperckiej wiedzy z dobrze dobraną strategią, osiągnęliśmy satysfakcjonujące wyniki w ramach prowadzonej kampanii reklamowej oraz pracy nad podniesieniem jakości samego konta.

W pierwszej kolejności opiekun kampanii postanowił stworzyć standardową reklamę produktową w wynikach wyszukiwania oraz na stronach ofert konkurencji. Na samym początku naszej współpracy istotne było znalezienie optymalnych stawek za kliknięcie. Podczas całego procesu kluczowym aspektem okazało się poprawienie jakości i trafności konta. Dzięki wprowadzonym przez sprzedawcę zaleceniom, klikalność ofert uległa znaczącej poprawie, co przełożyło się również na wzrost sprzedaży.

Wykres 1: Wyniki kampanii Allegro Ads z pierwszego miesiąca działań:

Wyniki

W rezultacie przeprowadzonych przez nas działań, osiągnęliśmy w pierwszym miesiącu zwrot z inwestycji przekraczający 24 złotych (co przewyższa ustalony minimalny poziom opłacalności – 8 z), a wygenerowana wartość sprzedaży, przy wykorzystaniu budżetu 1293 zł przekroczyła 31 tysiące zł. Wyniki kampanii reklamowej okazały się znacznym sukcesem, co umożliwiło poszerzenie zakresu emisji kampanii na dodatkowe miejsca emisji.

Wykres 2: Wyniki z drugiego miesiąca działań:

W wyniku zwiększenia budżetu, w kolejnym miesiącu kampania zbierała potrzebne dane do optymalizacji o wiele szybciej. Umożliwiło nam to sprawniejsze wprowadzenie potrzebnych zmian do maksymalizowania zysku sprzedawcy. Opiekun zdecydował się również na rozbudowanie kampanii o dodatkowe miejsca emisji, jakim jest reklama w serwisie Google. Poprzez swój charakter wspomaga ona zarówno sprzedaż, jak i rozpoznawalność marki. W efekcie powyższych działań, zwrot z inwestycji poprawił się z 23 zł na 28 zł. Wykorzystując 2000 zł, prowadzone reklamy wygenerowały niemal 56 000 zł wartości sprzedaży. Natomiast wskaźnik CTR wzrósł z 1,34% do 2,2%. Klient początkowo generował bez kampania około 79 tys zł sprzedaży organicznej. Po nawiązaniu z nami współpracy z samej kampanii zyskał ponad 70 % dotychczasowego przychodu.

Podsumowanie

W ciągu dwóch miesięcy intensywnych działań reklamowych na platformie Allegro Ads, w ramach obsługi konta branży motoryzacyjnej, odnotowaliśmy znaczący wzrost wydajności i skuteczności kampanii. Dzięki precyzyjnemu przygotowaniu oraz strategicznemu podejściu, udało się przekroczyć oczekiwany minimalny wskaźnik zwrotu z inwestycji (ROI), co zaowocowało zadowalającym wzrostem sprzedaży. Obrót całego konta zwiększył się o 70%. Jakość konta, również została poprawiona, dzięki czemu trafność ofert wzrosła, co w dalszej perspektywie obniżyło koszt działań kampanii.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami! Nasz zespół jest gotowy odpowiedzieć na wszystkie Twoje pytania, rozwiać wątpliwości i zaproponować indywidualne rozwiązania dostosowane do Twoich potrzeb.