SXO to połączenie dwóch dziedzin SEO – Search Engine Optimization i UX – User Experience. To połączenie daje nam optymalizację stron w taki sposób, aby treści oraz sposób poruszania się po stronie był łatwy w obsłudze dla użytkownika. Wcześniej SEO i UX był jak dwie oddzielne dziedziny, jednak w połączeniu mogą przynieść jak najwięcej korzyści. Najważniejsze jest nie tylko pozyskanie klienta, ale również sprawienie, aby tek klient chciał do nas wracać, a przyjemna w obsłudze strona internetowa może to zagwarantować. SXO nie tylko dba o to by użytkownik odnalazł stronę, lecz również dba o to by ta strona była prosta w użytkowaniu i sprzyjała robieniu zakupów na różnych urządzeniach. Świat idzie do przodu i ludzie coraz częściej wybierają łatwe i szybkie rozwiązania, a zakupy robią na telefonach. Najważniejsze! Samemu nie należy sprawdzać swojej strony, gdyż nie będą to miarodajne dane, dlatego warto robić testy z użytkownikami, którzy nie widzieli taj strony wcześniej lub oddanie strony do profesjonalistów i wykonanie audytu. Audyt wskaże błędy oraz podpowie co i jak należy poprawić, aby strona była dostępna dla większej liczby użytkowników.