fbpx
2 sierpnia 2019

Wybór domeny


Wybór domeny – wbrew pozorom nie jest to prosta decyzja, a jej skutki mogą być dla nas bardzo mocno odczuwalne. Zacznę od końca, czyli od rozszerzenia. Tutaj nie ma za wielkiej filozofii. Istnieje kilka rodzajów domen – narodowe.pl, .it, .de regionalne waw.pl, czy funkcjonalne.com, .org .net, .gov. W naszym kraju najpopularniejsze są domeny narodowe, posiadające końcówkę .pl. czy komercyjne . Zasada jest prosta. Największym zaufaniem użytkowników i google cieszą się zawsze domeny krajowe, ale jeżeli myślimy o działalności międzynarodowej (nawet w odległej przyszłości) to jednak .com będzie lepszym pomysłem. I teraz zaczynają się schody- nazwa główna Nie jestem specjalistą od namingu, więc nie będę zbytnio rozpisywać się na ten temat. Na pewno nazwa powinna być wpadające w ucho, jak też zgrabna wizualnie, łatwa do dyktowania, zapamiętania i lepsza w przekazywaniu. Oczywiście w zależności od wybranego kraju, w którym będziemy świadczyć nasze usługi, powinniśmy dobrać odpowiedni język naszej domeny np. www. www.malheureusement.pl [ma.lœ.ʁøz.mɑ̃] może i brzmi ładnie, ale dla osoby, która z językiem francuskim nigdy nie miały kontaktu, karkołomne jest poprawne napisanie tej nazwy. Trzeba jeszcze uwzględnić branżę i grupę docelową naszych klientów. Nazwa powinna być powiązana z tematyką strony oraz sugerująca, czego możemy się spodziewać klikając w link itd. Bardzo często nawet nasza nazwa jest błędnie zrozumiana, a wydaje się taka prosta i oczywista – przynajmniej w naszej ocenie Często spotykamy się, że klienci szukają firmy Sertop, Sentop, Semstop a nawet Semstorm.

Formularz kontaktowy