Agencja Quoracreative z Londynu przewiduje, że do 2020 połowa wszystkich wyszukiwań w Internecie będzie pochodziła z wprowadzania głosowego, a do ⅓ z nich w ogóle nie będzie potrzebny ekran. Wygląda na to, że wyszukiwanie głosowe jest przyszłością sieci, a co za tym idzie – SEO. Pozycjonowanie to w dużej mierze praca nad merytorycznym i wartościowym contentem warto , więc skupić się na tej formie promocji. Pamiętając o tym warto zadbać o teks, który zawiera naturalne i długie frazy (często w formie odpowiedzi na pytania), dotyczy wyników lokalnych oraz dla osób korzystających z VS poda wynik natychmiast.
Warto zatem już dziś zadbać o:
- szybkość ładowania strony w wersji mobilnej
- UX w wersji mobilnej
- optymalizowanie treści pod featured snippets
- wykorzystanie naturalnie brzmiące frazy long tail
- dopracowanie profilu Google Moja Firma
- umieszczenie Call to Action w meta description