Zdjęcie produktowe musi spełniać określone kryteria, jeśli jest inaczej dany produkt, a czasem nawet cała kampania może zostać zawieszona. Wtedy należy poprawić grafiki. Reklama w Zakupach Google odróżnia się obecnością zdjęcia produktowego, pełną nazwą produktu oraz jego ceną. Dzięki czemu klient klikający w produkt posiada już podstawowe informacje i jest większa szansa, że dokończy proces zakupowy. Garść zasad dotyczących zdjęcia produktu:
- minimalny rozmiar to 100×100 pikseli dla odzieży to 250×250 pikseli
- maksymalna waga to 16MB
- białe tło
- zakaz umieszczania znaków wodnych
- zakaz umieszczania logotypów z wyjątkiem firm komputerowych
- na zdjęciu powinien znajdować się wyłącznie przedmiot podlegający sprzedaży
- jeśli produkt jest w pakiecie, to każdy z elementów powinien być na zdjęciu
- zabronione są zdjęcia z hasłami „promocja” „-20%” itp.
Do tego istotne jest, aby zdjęcia miało stabilny adres URL prowadzący do zdjęcia w ogólnie odczytywanym formacie. Masz już grafiki gotowe? To teraz twórz kampanie lub zleć je profesjonalistom.