Marketing

Kryptoreklama

Kryptoreklama to ukryta reklama, która pozornie wygląda, jakby przekazywała prawdziwe i rzetelne informacje, a tak naprawdę jest reklamą, z której twórca czerpie korzyść finansowe. Głównym celem kryptoreklamy jest zwiększenie zysków z oferowanych usług lub towarów poprzez reklamę, która nie wygląda jak reklama. Kliencie, bardzo szybko rozpoznają zwykłe reklamy i podchodzą do nich często nieufnie lub sceptycznie, za to rzetelnie wyglądający artykuł jest przyjmowany, z większym zaufaniem co niejako sprawiło, że twórcy reklam zaczęli zmieniać sposób prezentowania reklamowanych usług i towarów, dążąc do tworzenia kryptoreklam. Kryptoreklama to nieetyczny sposób przekonywania konsumentów do danej usługi lub towaru, często podszytych półprawdami oraz manipulacjami. Zgodnie z ustawą o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, gdzie reklamowanie towaru lub usługi poprzez neutralne informacje jest niezgodne z prawem. Z kryptoreklamą walczy również Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Google. Ten ostatni wymaga stosowania znacznika rel=”sponsored” oraz dodania informacji “artykuł sponsorowany”.

Sami musicie zdecydować czy warto iść w kryptoreklamę, jednak sugeruję umieszczać informację o tym, że jest to reklama lub że znajduje się w treści lokowanie produktu. Uczciwe podejście do konsumenta to znakomity krok w stronę sukcesu.