Allegro

Reklama w Allegro Ads

Allegro jest jedną z największych platform sprzedażowych w Polsce. Sukces zawdzięcza rozbudowanej ofercie i możliwości umieszczenia przedmiotu sprzedawanego w wielu dopasowanych kategoriach zarówno firmom, jak i osobom prywatnym. Kupujący zwykle wchodzą na allegro, wtedy kiedy chcą coś kupić i zazwyczaj są już zdecydowani, tylko szukają wybranego produktu lub najbardziej atrakcyjnej ceny. Jednak konkurencja nie spi i jest bardzo duża, zwłaszcza jeśli jest kilku sprzedawców oferujących ten sam produkt. Mogą albo obniżyć cenę, albo zainwestować w reklamę, aby być jak najwyżej w wynikach wyszukiwania w platformie Allegro.

Kierowanie reklam

Reklamy w Allegro Ads są kierowane na podstawie słów kluczowych. Brzmi znajomo? Podobnie działają kampanie w Google Ads. Dobór słów kluczowych jest bardzo istotny, bo muszą odpowiadać na zapytanie użytkownika i pokazywać to, czego faktycznie szuka oraz chce kupić. Muszą to też być słowa, które użytkownicy faktycznie wpisują w wyszukiwarkę, bo nie zawsze znają model przedmiotu, lub typ urządzenia, którego szukają i mogą wpisywać słowa pokrewne.
Oferty są wyświetlane na podstawie: treści, stawki oraz stosunku kliknięć do wyświetleń. Model płatniczy obejmuje kliknięcia, a nie wyświetlenia, innymi słowy, płaci się, dopiero gdy użytkownik kliknie w ofertę. Reklamy w Allegro pojawiają się w kilku miejscach. Wyniki wyszukiwania na górze z dopiskiem, że jest to oferta sponsorowana. Wyniki wyszukiwania boczna kolumna również z dopiskiem sponsorowane. Na karcie produktu jest sekcja “oferty sponsorowane, które mogą Cię zainteresować”, użytkownicy często przeglądają produkty w tej sekcji i porównują w poszukiwaniu najlepszej dla siebie opcji. Do tego dochodzi sekcja nad wynikami wyszukiwania z dopiskiem sponsorowane, która składa się z logo oraz dwóch wybranych produktów – w modelu płatnym za wyświetlenia. Na koniec można wykupić przestrzeń banerową w różnych miejscach na stronie Allegro. Allegro oferuje też reklamy w sieci reklamowej obejmujące Facebook oraz Google. Reklamy w Google to reklamy produktowe w wyszukiwarce z tą różnicą, że nie ma konieczności posiadania Google Merchant Center, bo produkty są pobierane z Allegro. Reklama w Facebook obejmuje remarketing produktowy, czyli reklamy są kierowane tylko do użytkowników, którzy odwiedzili ofertę i nie kupili produktu.

Podsumowanie

W panelu Allegro Ads są dostępne statystyki, które ułatwiają ustawienie kampanii reklamowej. Nad optymalizacją trzeba nieco czasu spędzić, aby wyciągnąć jak najlepsze zyski jak najmniejszym kosztem. Podsumowując promować się w Allegro można samodzielnie lub zlecić agencji reklamowej, która szybciej ustawi kampanie w taki sposób, aby przynosiły maksymalny możliwy zysk.